Voertuigreclame? Dit zijn de mogelijkheden

Zit je dagelijks op de weg in je bedrijfsauto? Dan is het zonde als je de mogelijkheden van voertuigreclame onbenut laat. Voertuigreclame is namelijk nog altijd een van de meest effectieve vormen van reclame. In dit artikel vertellen we je over de verschillende vormen van voertuigreclame.

Autobestickering

Bestickering van auto’s is de meest populaire vorm van het voertuigreclame. Hierbij wordt een gedeelte van je auto met folie beplakt. Belangrijke aandachtspunten bij het laten bestickeren van je auto zijn:

  • Gebruik alleen visuele elementen zoals foto’s, pijlen en andere vormen die de aandacht naar je boodschap trekken. Het komt nog vaak voor dat de visuele elementen dusdanig de aandacht naar zichzelf toe trekken, waardoor je reclameboodschap verloren gaat. Dat gevaar ligt zeker op de loer als het contactmoment met je doelgroep maar heel kort is. En vaak is dat het geval als je onderweg bent.
  • Kies altijd voor folie die tegen de wasstraat bestand is. Het is simpelweg niet praktisch als je iedere keer met de hand je auto moet gaan wassen. Als ondernemer heb je wel wat beters te doen.
  • Zorg dat de lettergrootte van je boodschap groot genoeg is zodat je de reclameboodschap ook nog op afstand goed kunt lezen.

Carwrapping

Carwrapping is het geheel of gedeeltelijk inpakken van je auto met folie. Hierbij gelden dezelfde aandachtspunten als bij autobestickering. Carwrapping is duurder dan het laten bestickeren van je auto. Kies dus alleen voor deze vorm van voertuigreclame als het wrappen daadwerkelijk iets toevoegt aan je reclameboodschap.

Magneetplaten 

Magneetplaten zijn de meest eenvoudige vorm van voertuigreclame. De platen zijn over het algemeen niet bijster mooi, omdat de kleur van de magneetplaten niet gelijk is aan die van de autolak. Maar magneetplaten bieden ook voordelen. Je kunt ze namelijk verwijderen op het moment dat je even geen reclame wilt rijden voor je bedrijf. Bijvoorbeeld als je op vakantie bent. 

Bovendien kun je makkelijk afwisselen tussen verschillende boodschappen. Dat is ideaal als je bijvoorbeeld regelmatig een aanbieding voor een product of dienst onder de aandacht wilt brengen.

Advies nodig over voertuigreclame?

Het uitdenken van een goede reclameboodschap die je door middel van voertuigreclame kunt communiceren is vakwerk. Het komt helaas nog vaak voor dat hier onvoldoende bij wordt stilgestaan.

En dat is zonde, want voertuigreclame is niet gratis. Je zult immers moeten investeren in de reclameboodschap. Dus dan zou het fijn zijn als je de investering minimaal terugverdiend, nietwaar? het is dan ook goed om te weten dat je bij een signbedrijf advies kunt krijgen over effectieve voertuigenreclame. Maak daar dus gebruik van en vraag bij een aantal signbedrijven een offerte aan. Op die manier kun je de verschillende ideeën en prijzen met elkaar vergelijken en het beste aanbod uitkiezen.